2013. november 17., vasárnap

Fiatal és gyönyörū lányaink és fiaink

Tegnap megnéztem életem párjával a Fiatal és gyönyörű címü francia filmet. A film egy 17 éves lányról szól aki az első "túlestem rajta" szexuális "élménye" után titokban prostituált lesz.
Hosszú beszélgetést indított el köztünk, nő és férfi közt, anya és apa közt. Lányaink vannak. Nekem, nekünk fontos, hogy ha lehet, még olyan útmutatást, segítséget kapjanak tőlünk, hogy méltón élhessék meg és ne csak "éljék túl, essenek túl" az első intim együttlétükön. Majd ha ott tartanak. Ha lesz valaki aki méltó erre, akivel, fel tudják fedezni a másikat, kölcsönösen figyelve egymásra. Minden fiúnak is van egy első élménye, és minden lánynak is.  Nekik pedig van egy párjuk ebben. Drága fiús szülőtársaim,  kérlek titeket is szeretettel nevelgetve, kísérve fiaitokat, próbáljatok ebben is példát adni. Példát adni a párkapcsolatotokban, életetekben, hogyan is lehet kölcsönös tisztelettel, odafigyeléssel a másikra, együtt élni. Én személy szerint próbálok a nőiségemből annyit átadni a lányaimnak, hogy amikor oda kerülnek, ne legyen mindegy, hogy hol, kivel. Ne a mindenhonnan folyó sürgetésnek engedjenek. Legyen annyi tartásuk, női erejük, hogy megérezzék azt, ki lehet méltó partnerük ebben a fontos pillanatban. Nem állítom, hogy minden rosszul megélt első kaland feltétlenül, a filmhez hasonló esetekhez vezetne. De mindenképpen meghatározó, fiúnak, lánynak egyaránt. Ez a belső igény arra, hogy odafigyeléssel, tisztelettel legyek a másik iránt pedig  biztosan valahol gyerekkorban alakul ki. Fontos, hogy mit adunk át akár észrevétlenül is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése